1996-1997:  

Dit was mijn eerste officiële rallycross-seizoen met een Citroën AX GTI in de -1400-cup.  Deze wagen was Etiennes reservewagen, waarmee ik enige ervaring kon opdoen, wat toch heel belangrijk is in deze tak van autosport.  Ik liet me snel opmerken met enkele mooie A-finale plaatsen.

1998:
Mijn 2e seizoen startte ik succesvol met de wagen waarmee Etienne Belgisch en Nederlands kampioen was geworden. In de eerste wedstrijd behaalde ik meteen de eerste podiumplaats uit mijn toen nog jonge carrière. Ik reed nog enkele mooie resultaten bij elkaar, met een schitterende 3e plaats in het Belgisch kampioenschap tot gevolg. Datzelfde jaar mocht ik ook eens proeven van enkele Europese wedstrijden. De resultaten bleven beperkt tot enkele top-10 plaatsen.
1999:
In 1999 werd voor het eerst gestart met een vrij hoge ambitie, namelijk een eerste overwinning en een zo hoog mogelijke podiumplaats in respectievelijk het Belgisch en Nederlands kampioenschap.De vooropgestelde doelen werden ingelost met 2 overwinningen en de titel van vice-kampioen van België. Daarboven reed ik meerdere Europese wedstrijden en hier bevestigde meermaals mijn talent met 2 podiumplaatsen in een Franse en Duitse manche.
2000:
Werd een magisch jaar, ook voor mij. Ik ging door op het niveau zoals ik was geëindigd. Ik won 3 wedstrijden, behaalde nog vele podiumplaatsen en werd na een spannende finale Nederlands kampioen. Enkele weken later kon ik ook de titel van Belgisch kampioen binnenhalen.